Tuesday 3 April 2012

BERHATI-HATI DI JALAN RAYA

FUNGSI PAPAN TANDA DAN NAMA JALAN
A. Sebutkan dan tulis nama jalan yang terdapat dalam peta.

B. Sebutkan dan tulis nama papan tanda yang terdapat dalam peta.
 
 

Ketahui lebih lanjut :

Papan Tanda Jalan/Papan Tanda Lalu Lintas - Terdapat di sepanjang jalan raya dan digunakan untuk mengatur atau mengurus pergerakan trafik, memberikan amaran atau panduan kepada pengguna jalan raya. Papan tanda jalan mempunyai bentuk, saiz dan warna yang tersendiri bergantung kepada tujuan penggunaannya. [gambar]




4 comments:

Anonymous said...

Patuhilah tanda-tanda jalan raya. Semoga dapat menjadi pemandu yg berhemah :D

Anonymous said...

sebagai pemandu, mematuhi papan tanda merupakan perkara penting bagi memastikan perjalanan berjalan dengan selamat dan lancar. Gambar-gambar papan tanda di post cikgu ini mengingatkan saya bahawa banyak lagi papan-papan tanda yang masih belum saya pelajari dan ketahui maknanya... selepas ini, saya akan pelajarinya. terima kasih kerana mengingatkan saya.."

Anonymous said...

Contoh pengajaran yg ditunjukkan amat baik. Pada pndangan saya, untk lebih keberkesanan pengajaran seperti ini, murid2 sebaiknya dibawa keluar dari bilik darjah. Cari satu kawasan yg sesuai di sekolah anda, buatlah satu simulasi atau lakukan semula semua perlakuan yg anda pamerkan dlm pengajaran anda. Biarkan murid2 menjadi pelakonnya dn berilah aneka peluang untuk menyatakan pendapat masing-masing. Pantau kelakuan mereka dan berikan nasihat dan dan peringatan yg bersesuaian. Cara ini mungkin lebih meninggalkan kesan yg dalam ingatan murid -murid anda. :)

Anonymous said...

mana nak sapat permainan itu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...